AANGIFTESERVICE 2020 VOOR PARTICULIEREN


Hier vind je alle informatie voor het (laten) verzorgen van je aangifte Inkomstenbelasting 2020.
Aangifte doen kan vanaf 1 maart 2021 en gebeurt door onze praktijk met jouw machtiging.
Heb je van de Belastindienst een bericht gekregen dat je aangifte moet doen?

Dan moet de aangifte vóór 1 mei 2021 zijn ingediend. Lukt het niet om voor 1 mei de aangiftegegevens bij ons
in te leveren dan kun je uitstel van inlevering krijgen tot 1 september 2021.
Uitstel moet tijdig vóór 1 mei worden aangevraagd!
Doe je vóór 1 april 2021 aangifte dan heb je recht op een voorrangsbehandeling bij de Belastingdienst en
krijg je gegarandeerd vóór 1 juli 2021 bericht. Tijdig aangifte doen is ook van belang voor degenen die recht
hebben op Toeslagen (zoals voor de Zorg-, Huur-, Kinderopvangtoeslag). Het voorkomt het risico van achteraf
terug te betalen Toeslagen.

Lees hierna alles over hoe je gebruik kunt maken van onze aangiftesrvice 2020

Benodigde gegevens.
(per persoon, dus ook van de partner die zelf geen aangifte hoeft te doen!)

Kopie paspoort of ID bewijs  * 

Namen, geboortedata en BSN nummers kinderen (thuis of uitwonend) *

Aangifteformulier of uitnodigingsbrief Belastingdienst (indien ontvangen) *
Machtigingscode(s) Belastingdienst (indien ontvangen)

Kopie belastingaangifte van het vorige jaar (2019) (indien beschikbaar) *

Kopie voorlopige belastingaanslag 2020 (indien beschikbaar)
Bankrekening (IBAN) voor belastingteruggaven (ter controle belastingdienst) *
(*) Alleen voor nieuwe klanten van de Belastingservice


Jaaropgaven 2020 
Werkgevers en/of uitkeringsinstanties (bijvb. Loon/salaris/pensioen/aow/ww/waz, enz.)
Overige inkomsten (bijv.b. bijverdiensten, PGB, buitenlands pensioen, enz.
Hypotheek of leningen eigen koopwoning
Bank-, spaar- of beleggingsrekeningen, tweede huis enz. (indien meer dan € 50.000 per persoon)
WOZ beschikking of aanslagbiljet eigen woning (peildatum 1-1-2019)
Betaalde premies voor lijfrenteverzekeringen (niet voor spaarpolissen hypotheek)

Eigen huis gekocht of verkocht ?
Notarisafrekening
Datum aanvaarding van de woning (inschrijfdatum Gemeente)
Afsluitprovisie en –kosten hypotheek of lening
Rente bouw spaardepot
Betaalde Erfpacht
Is dit je eerste huis? Indien niet je eerste huis: voeg bij gegevens verkoop vorige huis (notarisafrekening, enz.)
Zorgkosten (bijzondere kosten ivm ziekte, ongeval of invaliditeit)
De aftrekregeling is erg complex. Veel kosten zijn niet aftrekbaar zoals premies, eigen risico, bijbetalingen, enz. Bovendien is er een aftrekdrempel. Wanneer je vermoed dat je toch aftrekbare kosten hebt, dan voeg ze toe. Wij toetsen dan altijd jouw persoonlijke mogelijkheden voor aftrek en bespreken die met je.

Giften
Aftrek voor gewone en periodieke giften aan bepaalde goede doelen (ANBI of sommige SBBI).
Niet aftrekbaar zijn contante giften (bijv.b. collecte), tenzij er een schriftelijk uitgaafbewijs is.
Ook voor giften is er een aftrekdrempel (minimumbedrag)
Ook hier geldt natuurlijk dat wij jouw gegevens toetsen aan de regelingen.

Overige gegevens
Heb je  andere gegevens waarvan je denkt dat die van belang zijn voeg die dan altijd bij. Beter te veel gegevens dan te weinig!
Kopie of Origineel?
Zorg voor duidelijke kopie documenten.Heb je geen kopie? Geen probleem, je krijgt originele stukken na behandeling van de aangifte altijd terug.

Kosten en voorwaarden voor de particuliere aangifte
Standaard aangifte € 100, met partner €  125
Uitgebreide of complexe aangifte (Box I, II, III) op aanvraag
Inclusief 21% Omzetbelasting (BTW) 
Inclusief materiaal en bureaukosten
Betaling op factuur of via incasso machtiging

Persoonlijke behandeling Register Belastingadviseur
Huisbezoek zieken en bejaarden (binnen gemeente Weststellingwerf)
Uitgebreid verslag met opgaaf te verwachten aanslag of teruggaaf             
Garantie voorrangsbehandeling Belastingdienst (alleen vóór 1 april 2021)
Gratis controle van de aanslag of teruggaaf

Inleveren belastinggegevens (naar keuze)

 1. Tijdens de openingsuren aan de balie in de hal van de praktijk
     Maandag t/m donderdag  09.00 - 12.00 uur en 14.00 - 17.00 uur
     Vrijdag  09.00 - 12.00 uur  ('s middag gesloten)

2. Buiten de openingsuren
    In de brievenbus naast de poort van de praktijk
    Hoofdweg 169 A  in Oldeholtpade

3. Per brief/pakketpost 
    Belastingpraktijk Cornelis Jansen
    Hoofdweg 169 A, 8474 Oldeholtpade

4. Digitaal per E-mail 
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
   Zorg voor duidelijke scans van je papieren !

Afwikkeling van je aangifte:
Je krijgt een afhaalbericht wanneer jouw verslag van de aangifte klaar is.
Verzending per post is mogelijk tegen vergoeding van de verzendkosten
De aangifte wordt door onze praktijk digitaal bij de Belastingdienst ingediend. 

Afspraken nog niet mogelijk   
Helaas is het wegens de situatie met Cotona op dit moment niet mogelijk om een afspraak te maken.
Het is uitsluitend mogelijk om gegevens in de vorm van enveloppen en pakketten aan de balie af te geven en af te halen.   

Toch liever eerst meer informatie ?
Bel rechtstreeks 06 - 28703030
Mail  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website contactformulier

Dus...belastingaangifte ? Laat het doen, maar, laat het dan wel goed doen.....! 

               
                

 

 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Adres

Gebouw 't Anlopien
Hoofdweg 169-A
8474 CD  Oldeholtpade

Contact

(T) 0561 853548  (M) 06 28703030
(E) info@jansen-belastingpraktijk.nl
(W) www.jansen-belastingpraktijk.nl

Bedrijfsgegevens

Register Belastingadviseurs 
Handelsregister KvK nr.  82.60.29.13

Omzetbelasting  NL001218230B10

 
What do you want to do ?
New mail